FANDOM

Kulgan
Rasa człowiek
Świat Midkemia
Narodowość Królestwo Wysp
Profesja Mag
Kulgan - Mistrz Magii, mag i doradca na dworze księcia Borrica. Odkrył talent magiczny Puga.

Historia

Pewnego deszczowego dnia po powrocie od swego przyjaciela Althafaina, od którego otrzymał kryształową kulę pozwalającą widzieć na odległość, Kulgan dostrzegł w niej rannego chłopca. Domyślając się, że nie będzie on w stanie dotrzeć do miasta, wysłał mu na pomoc swojego sługę Meechama, który przyprowadził Puga do chatki. Kulgan polecił chłopcu zajrzeć do kuli. Okazało się, że Pug ma magiczne zdolności.

Wygląd i zachowanie

Przysadzista postać, której znakiem rozpoznawczym była żółta szata. Posiadacz gęstych szarych włosów i brody, miał żywe niebieskie oczy. Jednym z jego ulubionych zajęć było palenie fajki.

Był właścicielem magicznej kryształowej kuli, którą w zamian za pewne przysługi podarował mu mag Althafain z Carse. Przedmiot ten pozwolił mu odkryć magiczne zdolności Puga.

Za czasów młodości Puga był tolerowany ze względu na stanowisko na dworze księcia, nie cieszył się jednak wśród pospólstwa dużym poważaniem, gdyż obawiano się wtedy magii.

Posiadał smoka, Fantusa.

Występowanie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki